Kaç kişi olmuş?

15 Nisan 2012 Pazar

GAZETEDE TANIŞTIK : Sayın Bayan Lou Salome

Önce fotoğrafıyla başlamak istiyorum ... Çünkü çok hoş bir kadın...
Dün  Habertürk'te bir köşe yazısı sayesinde ilgimi çekti bu bayan... Kimlerin kimlerin arkadaşı (sevgili diye de geçiyor ama ben o ifadeyi kullanamk istemedim) olmamış ki kendisi... Bir de sözü edilen bir fotoğraf var bulunca sizinle de paylaşmak istedim, hemen ekliyorum...
Bu fotoğraftakiler de kim mi: Lou von Salomé, Paul Rée ve Friedrich Nietzsche...
Efendim Nietzsche'yi tanımyan yoktur aramızda... Bu kadın o adamcağıza neler yapmış neler..
Ve nihayet Böyle Buyurdu Zerdüşt kitabını da yazmasına vesile olmuştur diyebiliriz...
Ekşi sözlük kendisi için söyle der: "bu kırbaçlı teyzemiz, entelektüel birikimi için nietzsche, freud ve rilke ile beraber olmuş, hepsinin bilgilerini muhtemelen birbirine çarpıp, aynı kaba koyup eritmiş, sonra da hepsini süründürerek hayatlarından çıkıp gitmiş bir modeldir, düşman başına diyor saygılarımızı iletiyoruz..."
Özetle anlatmam gerekirse
Nietzsche ile güzel bir dostluk halinde gelişen ilişkileri daha sonra Nietzsche'nin ona deli divane aşık olmasıyla devam eder...
Ama Salomé onu reddeder ve bizim zat-ı muhterem bu duruma çok bozulur ve dellenir.. Bu dellenme üzerine de bildiğiniz gibi şahane bir fikir adamı olur( çoğularına göre). Ve sonra da adamcağız ne der Zerdüşt'ünde "Kadınlara mı gidiyorsun? Kırbacını unutma!"  İçerlemiyorum hiç bu lafa .. Çok acı çekmiş, çok üzülmüş işte.. O ruh haliyle söylenen söz yaralamaz, acıtır beni... O zaman son söz şudur bu yazı üzerine söyleyeceğim:
Lou von Salomé kim midir? Nietzche'yi ağlatan kadın!!


Hiç yorum yok: