Kaç kişi olmuş?

4 Ekim 2011 Salı

ABLAMIN BiBERLERi

Ablacığım sağolsun, acı seviyorum diye biberlerini bana göndermiş. Evet seviyorum ama hepsini bitirmem mümkün değil. Bozulup gitmelerineyse hiç razı olamam, özellikle bunlar ablacığım bahçesinden hiç suni gübre görmeden yetişmiş biberlerse... Ne yapsam ne yapsam, turşu yapsam. Bir kavanoz olsun, benim turşum olsun dedim ve iş başına geçtim. Az miktarda yapacağım için, salamura ölçülerim de az... Bu kime yeter demeyin ailede tek acı yiyenin ben olduğumu hesapladığınızda benim evime yeter :)


Önce 2 bardak suyu kaynattım. Daha sonra bu suya yarım bardak sirke ekledim. 2 kaşık da kalın tuz. Önce biberleri yıkadım, sonra saplarını kesip deldim. Ve bir süre dinlenecekleri mekanlarına aldım onları.
Daha sonra bir yemek kaşığı şeker,limon tuzu ve sarımsak da ekleyip.....
Salamura suyumla kavanozumu lebaleb doldumdum.
Salamura suyum arttı. Bir küçük kavanoza da farklı bir yöntem uyguladım. Limontuzu yerine limon, sarımsak yerine taze nane. Ve şeker de koymadım.
Kavanoz kapakları temiz ve sağlıklı görünüyordu. Kavanozların agzını bir güzel silip kapaklarını kapattım.

BURADAN DA CANIM ABLAMA TEŞEKKÜRLERİMİ GÖNDERİYORUM. TURŞULAR OLSUN,TABAKLARIMIZ KISIRLA DOLSUN :)

2 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Of! kısırada biber turşusunada bayılırım :) Afiyet olsun kavanozlar çok güzel :)

Feride dedi ki...

teşekkürler ruhdağı :)