Kaç kişi olmuş?

18 Eylül 2011 Pazar

REÇELLER...

Yaz kaçıyor... Şeftali ve eriği de kaçırmadan reçellerimzi yapalım.
Şeftali Reçeli:
2 kg şeftali
1,5 kg şeker ( Ben şekeri az kullanıyorum,tatlıyı çok sevmeyenler de bu şekilde yapabilirler)
Limon tuzu bir kaç küçük parça
Ve bir çay kaşığı tereyağı (Annem hiç koymaz ben ilk olarak böyle denedim hiç bir terslik olmadı)
YAPIMI:
Önce şeftatlileri soyacak gönüllü birini arıyorum (Ben tüylerinden dolayı bir süredir şefatliye dokunamaz oldum)

Şeftatliler soyulduktan sonra (biz kayrak kayrak deriz) dilimliyorum. Şekerimizi de üstüne gezdirdikten sonra 1 saat kadar bekletiyorum. Sulanıyor biraz. Sonra kısık ataşe bırakıyorum. Sonlara doğru limon tuzu ve tereyağını da ekliyorum. 5  dk. daha kayandıktan sonra altını kapatıyorum. Kuru olmasına dikkat ettiğim bir cam kavanozun içine sıcakken reçelimi döküyorum. Bana göre en zor kısım bu çünkü hem elim yanmasın diye hem de etrafa sıçramasın diye uğraşıyorum. Zor oluyor tabi :) Sonra yine kuru bir bezle sildiğim kapaklarla kavanozlarımı güzelce kapatıp bir bez üzerine ters olarak koyuyorum. Soğuktan sonra dısını ıslak bir bezle silebilirsiniz çünkü muhakkak reçel kavanoza bulşıyor.  Bu  arada bunlar benim ilk deneme reçellerim :)

Hiç yorum yok: